Facebook

This message is only visible to admins.

Problem displaying Facebook posts. Backup cache in use.
Click to show error

Error: Error validating access token: The user has not authorized application 1332798716823516.
Type: OAuthException

1 years ago

Táta domškoláka

"Mami, můžu se dívat na vzdělávací pořad Příběh Evropy, prosím? Moc mě vývoj v Evropě zajímá!"

Jsou prázdniny, přesto usedá k televizi, bedlivě sleduje a následně sumarizuje, co se v Evropě odehrálo, od Sedmileté války po migraci 21. století. Od filozofů, přes spisovatele, filozofy až po skladatele....

🎓🎓🎓🎓🎓🎓🎓🎓🎓🎓🎓🎓🎓

Často dostávám otázku, jak učím svého syna, který je v režimu individuálního vzdělávání v 7. třídě?

A tato častá otázka mě inspirovala k vhledu, který vám s LÁSKOU a RESPEKTEM ke VŠEM REŽIMŮM VZDĚLÁVÁNÍ nabízím. ♥️

Syna jsem UČILA, když byl maličký... Učila jsem ho jíst lžičkou, zavázat si tkaničky, použít kapesník nebo zdravit... Ano, učila jsem ho ještě v předškolním věku. 😇

V mladším školním věku, tzn. na prvním stupni jsem ho VZDĚLÁVALA. Dělala jsem vše proto, abych mu dokázala odpovědět na všechny jeho otázky související s písmem, četbou, matematikou, přírodou, vesmírem aj. Mnohdy jsem věděla, mnohdy jsem musela otevřeně přiznat, že od dob mého studia se mnohé změnilo a já prostě nevím... Určitě bych si mohla domýšlet, vymýšlet, myslet, že.... Ale já přiznávala, že vzdělávání je celoživotní proces a nikdo neví vše.

Na druhém stupni syna už jen INSPIRUJI otevřenými otázkami. Už dávno nenabízím tok nevyžádaných informací. Mým parťákem je You tube a Wikipedie. Sleduji, co má umět a znát a pokládám dotazy. Tak, jak to vlastně dříve dělal on... 😇

A co dělám po celou dobu? A to je to nejpodstatnější... VYTVÁŘÍM PROSTOR! ♥️ Na dotazy, konfrontace, lenošení, experimenty, hledání ve zdrojích, blbiny, literaturu, hudební tvorbu, opičárny, výstavy, workshopy, chybování, pochybnosti, frustrace, hněv, že něco nejde a další prospěšné emoce....

Chci povzbudit všechny, kdo chtějí pro své dítě prostor pro svobodné vzdělávání (bez ohledu na režim studia či školu), aby vytvářeli pro dítě co největší prostor, a to bez ohledu na své systémy přesvědčení a zkušenosti. 👍

Protože svobodné vzdělávání je všechno to, kde může dítě prožívat pocit volby. A i částečně je rozhodně více svobodné, než vůbec.... ♥️

Nemusíme být černobílí a tvrdit, že nějaká forma je lepší, než druhá. Každé dítě má své cesty, své preference, své představy... ♥️

VYTVÁŘEJME PROTO PROSTOR! VÍCE NETŘEBA... ♥️♥️♥️♥️
...

View on Facebook

1 years ago

Táta domškoláka

😁👌Jsou prázdniny, děti doma, a tak je máme daleko více na očích. 😉 To, co nám zůstává přes rok víceméně skryto, vyplouvá na povrch. Tak třeba kategorie náctiletých... 😇

Vidíme je jen tak sedět, JÍST, polehávat, JÍST, koukat na televizi, JÍST, zírat do mobilu, JÍST a další aktivity ze šuplíku "chillovat", jak s oblibou hlásí... 😀 Pro neznalé to znamená česky lenošit. 😀😀😀 Taky jsem dlouho nevěděla... 😊

V kontrastu s naším nasazením o prázdninách vše zařídit a pošéfovat, aby vše fungovalo, je tato jejich poloha minimálně iritující! 😀

Tato iritace se může projevovat zvýšenou tendencí a tlakem je rozpohybovat, aby alespoň něco dělali (optimálně nám aspoň trošku pomohli), což vede ke zvýšenému vzájemnému napětí, které nás v konečném důsledku stojí více sil, než kdybychom si to udělali sami. 😀

Vlastně máme pocit, že jsou sladcí, už jen když spí! 😀😀😀

Co s tím??? 🤔 Abychom mohli prožívat hřejivý pocit, že je milujeme bezpodmínečně, tedy i v situacích, kdy bychom je nejraději poslali někam makat a místo toho koukáme, jak se flákají? ♥️

Zkusíme nyní pár argumenty a technikami uklidnit všechny NAŠE tři úrovně "Bytí", abychom dosáhli kýžené bezpodmínečné lásky... 😇

1/ ARGUMENTY PRO MENTÁLNÍ ÚROVEŇ: je potřeba si uvědomit, že tělo náctiletých neskutečně maká. Mění se jeho nastavení počínaje samotnou velikostí, hormonálních hladiny, fyzickými změnami v kosterním a svalovém systému, až po prudký mentální vývoj (ač to tak právě teď nevypadá! 😂). Není to sice vidět, ale děje se to. Vlastně už jsme to jednou zažily, když jsme je měly v bříšku. Tam jsme je jen neměly na očích. 😊 Sumasumarum každý den podstupují poměrně náročný výstup na pomyslnou horu. Mějme to na paměti. S tímto vědomím se nám uleví, když na ně koukáme.... ♥️

2/ PŘIJETÍ PRO EMOCIONÁLNÍ ÚROVEŇ: pojďme si zvědomit, že s námi nejvíce "hýbe" to, co si sami nedovolíme! Kde my sami nemáme ochotu opustit staré systémy přesvědčení, které nás naučily, že lenošit je přece zcela nepřijatelné. Že bez práce nejsou koláče! Naše emoce NEJSOU o našich náctiletých. Jsou o nás! A proto je můžeme změnit jen a jen my. 😇 Prvním krokem je jejich přijetí. Tedy pojmenování toho, co nás štve, žere, vytáčí... Tak málo stačí! Protože všichni známe a máme zakódováno, že: NA POČÁTKU BYLO SLOVO! Tedy myšlenka nestačí... 😊

3/ MINITECHNIKA PRO FYZICKÉ TĚLO:
situaci, která souvisí s někým jiným a my jeho činnost, konání, aktivitu neumíme změnit, můžeme přesto uvolnit, pakliže si dovolíme, se v daný okamžik postarat o naše fyzické tělo! ♥️ Pusťme si hudbu, tančeme, dejme si kousek čokolády, dejme si sprchu, pomilujme se, vyražme ven na procházku.... Cokoli, co je fyzické a udělá nám dobře! 😊 A neváhejme si to slovem potvrdit... "Teď si dopřeji, zasloužím, dovolím...." ♥️ Protože, když je nám fyzicky dobře, vnější fyzický svět se nás dotýká daleko méně!!! 👍

Přeji nám všem, ať prázdniny s náctiletými proběhnou v bezpodmínečné lásce, ať se se stejnou láskou postaráme sami o sebe a pokud jste kdykoli v raném věku svého dítěte slyšeli sami sebe říkat:"prosím Tě, nemůžeš být chvíli v klidu a sedět na zadku?", vězte, že ten čas přišel právě teď!!!! 😀😀😀
...

View on Facebook